مجله حیوانات خانگی فارسی پت

همه چیز در مورد حیوانات خانگی

مجله حیوانات خانگی فارسی پت

همه چیز در مورد حیوانات خانگی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گربه حبشی

گربه‌های حبشی بسیار باهوش و کنجکاوند، آن‌ها عاشق بازیگوشی و شیرین‌کاری هستند و هیچ نقطه‌ای از فضا از دست آن‌ها در امان باقی نمی‌ماند.

به خاطر علاقه شدیدشان به چنگ انداختن و گرفتن به آن‌ها گاهی “Aby-grabbys” هم میگویند. (Grab به معنای گرفتن با چنگک است). Aby های بازیگوش عاشق پرش و صعود کردن هستند. برای اینکه او را سرگرم کنید کافی است در دستان خود انواع اسباب‌بازی‌هایی مثل پازل‌ها را نگه‌دارید تا هوش او را به چالش بکشید.

به نظر می‌رسد او در حال حرکت، ناگهان حرکتش را آهسته می‌کند تا در کنار شما روی تخت یا کاناپه دراز بکشد. علیرغم استقلالی که دارد، در زمانی که شما دور از خانه هستید با حیوان همنوع و هم نژاد خود ارتباط و برخورد خوبی دارد. گربه حبشی علاقمند به توجه شما و بچه‌ها هستند و تعامل خوبی با سگ‌های گربه دوست و دیگر حیوانات خانگی نظیر طوطی‌های بزرگ و موش خرماها دارند.

سایز: کوچک تا متوسط، نوع نر بین ۷ تا ۱۰ پوند وزن دارد و ماده‌ها بین ۶ تا ۸ پوند وزن دارند.

موی بدن: متوسط

رنگ: گل‌باقالی، قرمز، آبی، حنایی

طول عمر آن‌ها را میدانید؟

طول عمر این نژاد از گربه‌ها بین ۹ تا ۱۵ سال است.

 

رنگ‌ها

گربه های حبشی دارای نوع خاصی از پوشش مو هستند که اصطلاحات tick نامیده می‌شود و موهای آن به به رنگ روشن و تیره و گاهی هر دو را شامل می‌شود.

درخشش و گرمی پوست آن‌ها شبیه گربه‌های وحشی است. پوشش بدنی آن‌ها معمولاً دارای ۴ رنگ اصلی: قهوه‌ای لکه دار، قرمز، آبی و حنایی است. اگر چه برخی گونه‌ها رنگ‌های دیگری هم دارند.

تاریخچه

گربه های حبشی برای اولین بار در سال ۱۸۷۱ در نمایشگاه گربه‌های کریستال پالاس به نمایش درآمدند و موفق به کسب مقام سوم شدند. زیستگاه اولیه این حیوان مشخص نبود، اما صاحب او در نمایشگاه گفت که او در زمان جنگ از حبشه (اتیوپی کنونی) وارد شده است. این داستان باعث شد تا نژاد این گونه از گربه‌ها به گربه‌های حبشی معروف شوند، اما آزمایش‌ها ژنتیکی نشان می‌دهد که این گربه‌ها در مناطق ساحلی جنوب شرقی آسیا و اقیانوس هند متولد شده‌اند و احتمالاً توسط بازرگانان انگلیسی و هلندی به اروپا آورده شده است.

این نژاد برای اولین بار در سال ۱۹۰۰ به ایالات متحده آمریکا وارد شد، اما تا دهه ۱۹۳۰ میلادی که تعداد بیشتری از آن‌ها از انگلیس وارد شدند، هنوز برنامه اصلاح نژاد اجرا نمی‌شد. این تعداد فقط ده‌ها عدد از گربه‌هایی بودند که از جنگ جهانی دوم در اروپا جان سالم به در برده بودند، اما به لطف ورودشان به ایالات متحده، این نژاد گربه‌ها از انقراض نجات یافت و از محبوبیت بسیار برخوردار شده است.گربه حبشی

  • ۹۸/۰۹/۰۶
  • فارسی پت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی