مجله حیوانات خانگی فارسی پت

همه چیز در مورد حیوانات خانگی

مجله حیوانات خانگی فارسی پت

همه چیز در مورد حیوانات خانگی

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سگ شیتزو معروف به شیر کوچک

جهت اطلاعات بیشتر به سایت اصلی فارسی پت مراجعه کنید.

https://farsipet.com/shih-tzu/

آمار حیاتی

گروه نژادی: سگ های همراه

ارتفاع: 22 تا 25 سانتی متر ارتفاع تا شونه ها

وزن: 4 تا 7 کیلوگرم

طول زندگی: 10 تا 16 سال

اطلاعات بیشتر در مورد نژاد شیتزو

جیمز مامزفورد، یک معلم و آهنگساز آمریکایی بهترین توصیف را برای شیتزو ارائه کرده است. ” هیچکس نمی داند که چگونه این مواد را با هم ترکیب کرده اند تا تبدیل به شیتزو شود: یک تکه شیر، چند قاشق غذاخوری خرگوش، یک زوج نر و ماده از گربه های خانگی، نوعی پیرمرد، کمی گدا، یک قاشق غذاخوری میمون، یک قسمت از مهر و موم بچه، یک کیسه خرس عروسکی و باقیمانده سگ های تبتی و چینی”. سگ های این نژاد در ابتدا توسط خانواده های سلطنتی چین در سلسه مینگ نگهداری می شدند. شخصیت این سگ بسیار جذاب است که حتی سخت ترین آدم ها هم مقاومت در برابر چهره دوست داشتنی و بی مثال آن را سخت می دانند. آنها فقط برای همراهی شما پرورش داده شده اند و نمی توانند کارهایی مثل محافظت، شکار و نگهبانی را انجام دهند. نه تنها بسیار خوش اخلاق و دوستانه هستند بلکه سازگاری بالایی دارند.

بخصوص می توان گفت که سگ شیتزو بسیار مناسب برای زندگی در آپارتمان ها و مزرعه ها است. آنها کودکان را دوست دارند و با حیوانات خانگی دیگر به راحتی همراه می شوند. اگر چه اندازه کوچک، آنها را در معرض خطر قرار می دهد. بزرگسالان باید سعی کنند که همیشه بر تعامل سگ های شیتزو و کودکان نظارت داشته باشند. در صورتی که بازی ها و رفتار های خشن از این سگ دیدید باید شرایط را به نحوی مناسب کنترل کنید. جالب اینجاست که گاهی اوقات شیتزو به نام سگ گل داوودی شناخته می شود. نام مستعاری که نحوه رشد کردن موهای صورتشان را از همه جهات توصیف می کند. صورت آنها مانند یک گل با بینی در مرکز به نظر می رسد.

شخصیت

همه‌ی نژاد های سگ با هدف خاصی بوجود آمده اند. از نظر تاریخی هدف از بوجود آمدن سگ های شیتزو همراهی با انسان ها بوده است. آنها تنها یک چیز در زندگی می خواهند و آن هم همراهی با صاحبان خود است. بنابراین از آنها انتظار نگهبانی، محافظت یا شکار نداشته باشید. محبت ویژگی بارز آنهاست و آغوش شما مقصد مورد علاقه آنهاست. آنها تنها زمانی خوشحال خواهند بود که با خانواده خود باشند.

سلامتی

شیتزو ها به طور کلی سالم هستند ولیکن مانند سایر نژاد های سگ مستعد ابتلا به برخی بیماری ها خواهند بود که در اینجا به برخی از این بیماری ها اشاره می شود.

• آلرژی یک بیماری شایع در سگ هاست. سه نوع اصلی برای این بیماری وجود دارد: آلرژی غذایی، که با برداشتن غذاهای خاص از رژیم سگ درمان می شود. آلرژی های تماسی: که در اثر تماس با یک ماده خاص مانند سایر مواد شوینده شیمیایی ایجاد می شود. در نهایت آلرژی های استنشاقی است که در اثر آلودگی های داخل هوا مانند گرد و غبار بوجود می آید. درمان ممکن است شامل محدودیت های غذایی، داروها و تغییرات محیطی باشد.

• دیسپلازی مفصل ران

• در رفتگی مفصل استخوان که به از جا در آمدن مفاصل گفته می شود که درد زیادی را به بیمار تحمیل می کند.

  • فارسی پت
  • ۰
  • ۰

هوتوت کوتوله نوعی خرگوش خانگی است که دارای پوشش خارجی کاملا سفید با دو تیله مشکی است که چشمانش را مشخص می کند. این نوع خرگوش را با القاب دیگری مثل “پا پا”، “بند انگشتی” و “چشم فانتزی” می شناسند. هوتوت کوتوله با ظاهر زیبایی که دارد به سرعت توجه بینندگان را به خود جلب می کند و به نوعی می توان گفت علاوه بر اینکه چشم بینندگان را به سمت خود میکشاند، خود را در قلب آنها جا می کند. اغلب خرگوش های این نژاد کاملا سفید هستند ولی برخی از آنها یک پوشش باریک از موهای مشکی در اطراف چشمان خود دارند که زیبایی آنها را چندین برابر می کند. اندازه کوچک آنها میزان جذابیت آنها را افزایش می دهد. محل نگهداری و یا محل زندگی آنها بسیار کوچک است و می توان خیلی راحت آنها را در کف دست نگه داشت. به همین دلیل یک حیوان خانگی بسیار زیبا و مناسب در نظر گرفته می شود. برای اطلاعات بیشتر به فارسی پت مراجعه کنید.

مشخصات ظاهری هوتوت کوتوله

اندازه: کوچک کوتوله
وزن: 1 تا 1.5 کیلوگرم
طول عمر: 7 تا 10 سال
شکل بدن: جمع و جور
مناسب برای نگهداری توسط: مجردها، سالمندان، افراد دارای خانه های آپارتمانی، خانواده هایی دارای فرزند بزرگتر و کسانی که برای بار اول قصد خرید حیوانات خانگی دارند.
مزاج: بازیگوش، بامزه، مهربان، پر انرژی
نژاد های مشابه: خرگوش کوتوله هلندی

 

 

پوشش خارجی هوتوت کوتوله

پوشش خارجی این نژاد خرگوش کوتاه، متراکم و براق است. معمولا گفته می شود که هوتوت دارای خزهای برگشتنی هستند که بدان معنی است که در صورت نوازش موهای آنها به راحتی برگشته می شود. این نوع پوشش خارجی نیاز به مراقبت و توجه زیادی نخواهد داشت و با توجه به اندازه کوچک این نوع خرگوش، زمانی که موهای آنها شروع به ریختن می کند شما اصلا متوجه نخواهید شد. با این حال مانند سایر خرگوش ها، موهای هوتوت کوتوله به صورت فصلی ریزش دارند که معمولا در فصل بهار این ریزش اتفاق خواهد افتاد.
هنگامی که موها شروع به ریختن می کند بسیار مهم است که تعداد دفعات شانه زدن موها را افزایش دهید؛ بدین صورت می توانید علاوه بر جمع کردن موهای مرده از پراکنده یا پخش شدن موها در اطراف خانه جلوگیری کنید. بعلاوه زمانی که خرگوش شروع به نظافت خود می کند موهای مرده مشکلی برای آن ایجاد نخواهد کرد. خرگوش ها نمی توانند استفراغ کنند بنابراین در صورت خوردن بیش از حد موهای خود می توانند یک مشکل جدی برای خود درست کنند که یکی از آنها انسداد روده است. به عنوان یک قاعده در فصل های ریزش مو، استفاده از یک شانه نرم و برس مناسب، می تواند همه چیز را تحت کنترل قرار دهد.

 

تغذیه

کوتوله هاتوت همانقدر که شما مشخص کنید و برایش غذا بریزید، غذا می خورد. اگرچه شما باید به دفعات نامحدودی به آنها علف خشک بدهید، ولیکن خرگوش هایی در این اندازه فقط به یک چهارم از این مواد غذایی نیاز دارند. رژیم غذایی آنها باید از 70 درصد علف خشک، یک چهارم یک فنجان علف خشک در هر روز باشد و در ادامه، برنامه غذایی روزانه آنها باید از سایر سبزیجات مربوطه برای خرگوش ها که بدون خطر هستند استفاده شود.

 

 

 

  • فارسی پت
  • ۰
  • ۰

گربه حبشی

گربه‌های حبشی بسیار باهوش و کنجکاوند، آن‌ها عاشق بازیگوشی و شیرین‌کاری هستند و هیچ نقطه‌ای از فضا از دست آن‌ها در امان باقی نمی‌ماند.

به خاطر علاقه شدیدشان به چنگ انداختن و گرفتن به آن‌ها گاهی “Aby-grabbys” هم میگویند. (Grab به معنای گرفتن با چنگک است). Aby های بازیگوش عاشق پرش و صعود کردن هستند. برای اینکه او را سرگرم کنید کافی است در دستان خود انواع اسباب‌بازی‌هایی مثل پازل‌ها را نگه‌دارید تا هوش او را به چالش بکشید.

به نظر می‌رسد او در حال حرکت، ناگهان حرکتش را آهسته می‌کند تا در کنار شما روی تخت یا کاناپه دراز بکشد. علیرغم استقلالی که دارد، در زمانی که شما دور از خانه هستید با حیوان همنوع و هم نژاد خود ارتباط و برخورد خوبی دارد. گربه حبشی علاقمند به توجه شما و بچه‌ها هستند و تعامل خوبی با سگ‌های گربه دوست و دیگر حیوانات خانگی نظیر طوطی‌های بزرگ و موش خرماها دارند.

سایز: کوچک تا متوسط، نوع نر بین ۷ تا ۱۰ پوند وزن دارد و ماده‌ها بین ۶ تا ۸ پوند وزن دارند.

موی بدن: متوسط

رنگ: گل‌باقالی، قرمز، آبی، حنایی

طول عمر آن‌ها را میدانید؟

طول عمر این نژاد از گربه‌ها بین ۹ تا ۱۵ سال است.

 

رنگ‌ها

گربه های حبشی دارای نوع خاصی از پوشش مو هستند که اصطلاحات tick نامیده می‌شود و موهای آن به به رنگ روشن و تیره و گاهی هر دو را شامل می‌شود.

درخشش و گرمی پوست آن‌ها شبیه گربه‌های وحشی است. پوشش بدنی آن‌ها معمولاً دارای ۴ رنگ اصلی: قهوه‌ای لکه دار، قرمز، آبی و حنایی است. اگر چه برخی گونه‌ها رنگ‌های دیگری هم دارند.

تاریخچه

گربه های حبشی برای اولین بار در سال ۱۸۷۱ در نمایشگاه گربه‌های کریستال پالاس به نمایش درآمدند و موفق به کسب مقام سوم شدند. زیستگاه اولیه این حیوان مشخص نبود، اما صاحب او در نمایشگاه گفت که او در زمان جنگ از حبشه (اتیوپی کنونی) وارد شده است. این داستان باعث شد تا نژاد این گونه از گربه‌ها به گربه‌های حبشی معروف شوند، اما آزمایش‌ها ژنتیکی نشان می‌دهد که این گربه‌ها در مناطق ساحلی جنوب شرقی آسیا و اقیانوس هند متولد شده‌اند و احتمالاً توسط بازرگانان انگلیسی و هلندی به اروپا آورده شده است.

این نژاد برای اولین بار در سال ۱۹۰۰ به ایالات متحده آمریکا وارد شد، اما تا دهه ۱۹۳۰ میلادی که تعداد بیشتری از آن‌ها از انگلیس وارد شدند، هنوز برنامه اصلاح نژاد اجرا نمی‌شد. این تعداد فقط ده‌ها عدد از گربه‌هایی بودند که از جنگ جهانی دوم در اروپا جان سالم به در برده بودند، اما به لطف ورودشان به ایالات متحده، این نژاد گربه‌ها از انقراض نجات یافت و از محبوبیت بسیار برخوردار شده است.گربه حبشی

  • فارسی پت
  • ۰
  • ۰

pog dog

سگ‌های پاگ به عنوان سگ‌هایی قوی و نسبتاً کوچک بخشی از دستهٔ توی داگ در باشگاه امریکن کنل هستند. نژاد سگ پاگ به دلیل لوده بازی زیاد و علاقه به خودنمایی کردن، از دلقک سگ سانان به حساب می‌آیند. این سگ‌ها در اصل به عنوان سگ دست آموز پرورش داده شده‌اند؛ نژاد پاگ در زمینهٔ همراهی و دوستی با انسان‌ها هم پیشرفت کرده است.

صورت خنده دار با چروک‌های عمیقی که اطراف چشم‌ها و صورت گرد و صاف این سگ‌ها وجود دارند، شما را در لحظه به خنده وا خواهند داشت. یکی از ویژگی‌های نژاد پاگ همین بامزگی آن‌هاست.

سگ‌های پاگ دلقک‌های خنده داری هستند ولی به هنگام راه رفتن با وقار راه می‌روند که آن‌ها را بامزه‌تر می‌کند. بازیگوش بودن از ویژگی‌های نژاد پاگ است؛ این سگ‌ها بشدت به صاحبان انسان خود وابسته هستند. پاگ‌ها دوست دارند مرکز توجه باشند و اگر نادیده گرفته شوند دلشکسته می‌شوند.

نحوه نگهداری سگ پاگ

اگرچه سگ‌های پاگ بازیگوش و شلوغ هستند ولی نیاز به مراقبت زیادی ندارند. نگهداری سگ پاگ به این دلیل آسان است که نژاد کوچک و ساکتی هستند و در درون منزل نسبتاً فعال نیستند (مناسب برای آپارتمان‌ها).

جمع و جور بودن آن‌ها یعنی انرژی زیادی دارند پس انتظار این را داشته باشید که اگر آن‌ها برای قدم زدن نبرید یا با آن‌ها بازی نکنید کمی ناراحت شوند. در نگهداری سگ پاگ دقت داشته باشید اگر در محیطی گرم و مرطوب زندگی می‌کنید، پاگ خود را زیاد بیرون نگه ندارید.

همچنین دقت کنید که این سگ‌ها به هنگام خواب خر و پف می‌کنند. کسانی که به فکر نگهداری سگ پاگ هستند به فکر گوشی خواب باشند.

 

اندازه سگ پاگ

هم سگ‌های نر و هم مادهٔ پاگ بین ۶ تا ۸ کیلو وزن دارند. قد سگ‌های پاگ در قسمت شانه بین ۲۵ تا ۳۵ سانتی متر است.

غذای سگ پاگ

میزان پیشنهادی غذای سگ پاگ به‌صورت روزانه نیم تا ۱ پیاله غذای با کیفیت خشک است که البته باید به ۲ وعده تقسیم شود.

دقت کنید: اینکه سگ بالغتان چقدر غذا می‌خورد بستگی به اندازه، سن، ساختار بدنی، سلامت و فعالیت روزانه دارد. سگ‌ها هم مانند انسان‌ها منحصر به فرد هستند، همهٔ آن‌ها میزان مساوی‌ای غذا نیاز ندارند. کیفیت غذای سگ پاگی که می‌خرید هم مهم است؛ هرچقدر غذای با کیفیت‌تری بخرید سگ شما به میزان کمتری از آن نیاز دارد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی ها و نگهداری از سگ پاگ به وبسایت فارسی پت مراجعه کنید .

https://farsipet.com/pag-dog/

  • فارسی پت