مجله حیوانات خانگی فارسی پت

همه چیز در مورد حیوانات خانگی

مجله حیوانات خانگی فارسی پت

همه چیز در مورد حیوانات خانگی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سگ شیتزو معروف به شیر کوچک

جهت اطلاعات بیشتر به سایت اصلی فارسی پت مراجعه کنید.

https://farsipet.com/shih-tzu/

آمار حیاتی

گروه نژادی: سگ های همراه

ارتفاع: 22 تا 25 سانتی متر ارتفاع تا شونه ها

وزن: 4 تا 7 کیلوگرم

طول زندگی: 10 تا 16 سال

اطلاعات بیشتر در مورد نژاد شیتزو

جیمز مامزفورد، یک معلم و آهنگساز آمریکایی بهترین توصیف را برای شیتزو ارائه کرده است. ” هیچکس نمی داند که چگونه این مواد را با هم ترکیب کرده اند تا تبدیل به شیتزو شود: یک تکه شیر، چند قاشق غذاخوری خرگوش، یک زوج نر و ماده از گربه های خانگی، نوعی پیرمرد، کمی گدا، یک قاشق غذاخوری میمون، یک قسمت از مهر و موم بچه، یک کیسه خرس عروسکی و باقیمانده سگ های تبتی و چینی”. سگ های این نژاد در ابتدا توسط خانواده های سلطنتی چین در سلسه مینگ نگهداری می شدند. شخصیت این سگ بسیار جذاب است که حتی سخت ترین آدم ها هم مقاومت در برابر چهره دوست داشتنی و بی مثال آن را سخت می دانند. آنها فقط برای همراهی شما پرورش داده شده اند و نمی توانند کارهایی مثل محافظت، شکار و نگهبانی را انجام دهند. نه تنها بسیار خوش اخلاق و دوستانه هستند بلکه سازگاری بالایی دارند.

بخصوص می توان گفت که سگ شیتزو بسیار مناسب برای زندگی در آپارتمان ها و مزرعه ها است. آنها کودکان را دوست دارند و با حیوانات خانگی دیگر به راحتی همراه می شوند. اگر چه اندازه کوچک، آنها را در معرض خطر قرار می دهد. بزرگسالان باید سعی کنند که همیشه بر تعامل سگ های شیتزو و کودکان نظارت داشته باشند. در صورتی که بازی ها و رفتار های خشن از این سگ دیدید باید شرایط را به نحوی مناسب کنترل کنید. جالب اینجاست که گاهی اوقات شیتزو به نام سگ گل داوودی شناخته می شود. نام مستعاری که نحوه رشد کردن موهای صورتشان را از همه جهات توصیف می کند. صورت آنها مانند یک گل با بینی در مرکز به نظر می رسد.

شخصیت

همه‌ی نژاد های سگ با هدف خاصی بوجود آمده اند. از نظر تاریخی هدف از بوجود آمدن سگ های شیتزو همراهی با انسان ها بوده است. آنها تنها یک چیز در زندگی می خواهند و آن هم همراهی با صاحبان خود است. بنابراین از آنها انتظار نگهبانی، محافظت یا شکار نداشته باشید. محبت ویژگی بارز آنهاست و آغوش شما مقصد مورد علاقه آنهاست. آنها تنها زمانی خوشحال خواهند بود که با خانواده خود باشند.

سلامتی

شیتزو ها به طور کلی سالم هستند ولیکن مانند سایر نژاد های سگ مستعد ابتلا به برخی بیماری ها خواهند بود که در اینجا به برخی از این بیماری ها اشاره می شود.

• آلرژی یک بیماری شایع در سگ هاست. سه نوع اصلی برای این بیماری وجود دارد: آلرژی غذایی، که با برداشتن غذاهای خاص از رژیم سگ درمان می شود. آلرژی های تماسی: که در اثر تماس با یک ماده خاص مانند سایر مواد شوینده شیمیایی ایجاد می شود. در نهایت آلرژی های استنشاقی است که در اثر آلودگی های داخل هوا مانند گرد و غبار بوجود می آید. درمان ممکن است شامل محدودیت های غذایی، داروها و تغییرات محیطی باشد.

• دیسپلازی مفصل ران

• در رفتگی مفصل استخوان که به از جا در آمدن مفاصل گفته می شود که درد زیادی را به بیمار تحمیل می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی